Baterije koje nakon uporabe ne treba reciklirati!

Nove baterije od papira sigurne su za okoliš prilikom njihovog odlaganja

Poznato je da baterije sadrže razne tvari opasne po okoliš i zdravlje ljudi te se zbog toga nakon korištenja moraju adekvatno zbrinuti. Istraživači u Barceloni došli su na ideju kako se njihovo zbrinjavanje može učiniti jednostavnim i netoksičnim po okoliš. Baterije na bazi papira mogu učinkovito zamijeniti litijeve baterije u jednokratnim dijagnostičkim testovima, a nakon korištenja mogu se slobodno odbaciti, bez recikliranja.

Zahvaljujući kompaniji Fuelium sa sjedištem u Barceloni, baterije na bazi papira i netoksične po okoliš, uskoro će se koristiti za napajanje jednokratnih dijagnostičkih uređaja. Za razliku od običnih baterija, baterije na bazi papira lako se mogu odbaciti bez ekološkog otiska.

„Razvili smo male, po okoliš netoksične, jeftine gorive ćelije i baterije koje se ne trebaju reciklirati i mogu se odbaciti bez ikakvog utjecaja na okoliš“, objasnio je Juan Pablo Esquivel, inženjer elektrotehnike koji razvija minijaturne gorive članke na bazi papira u National Centre of Microelectronics (CNM) na Autonomnom sveučilištu u Barceloni (AUB).

Esquivel je rodom iz Guadalajare (Meksiko), a 2005. godine preselio se u Barcelonu. Godine 2013. MIT ga je stavio na popis deset najinovativnijih meksičkih istraživača mlađih od 35 godina.

Mladi inovator priznao je da je uvijek bio opsjednut s „činjenjem stvari jeftinijima, jednostavnijima i lakšima“. Nakon razvoja baterija na bazi papira, Esquivel i njegov tim prionuli su na pronalaženje načina za njihovu svakodnevnu primjenu. Uz pomoć Esquivelovog savjetnika, Neusa Sabatéa, tim se fokusirao na prijenosne i jednokratne dijagnostičke testove.

Testovima za trudnoću, glukozu i zarazne bolesti potrebna je mala količina energije. Većina takvih testova danas se oslanja na baterije na bazi litija. Međutim, za razliku od satova ili daljinskih upravljača, testovi za jednokratnu uporabu odbacuju se nakon samo jednog korištenja. Esquivelovim riječima, to je „ekološka aberacija“, izvještava OZY.

Zbog toga su Esquivel i njegovi kolege odlučili koristiti uzorke sline ili krvi za napajanje male gorive ćelije koja može generirati električnu energiju potrebnu za analizu i prikaz rezultata testa. Ovakva zamisao je funkcionirala. Zaključili su da vodik, metanol i etanol nisu jedini izvori energije za gorive ćelije. Umjesto toga, tjelesne tekućine mogu se koristiti kao aktivatori elektrokemijske reakcije i generiranja električne struje.

Kao što je Inhabitat izvijestio, „Fueliumove baterije mogu se prilagoditi za različite primjene, s naponom između jednog i šest volta te snage između jednog i sto mW“. Osim što su ekonomične, baterije na bazi papira mogu se lako integrirati jer su materijali od kojih su izrađene kompatibilni s proizvodnim procesom jednokratnih dijagnostičkih testova.

Prema kompaniji, bilo koji tekući uzorak može aktivirati baterije na bazi papira što otvara mogućnosti njihovog budućeg korištenja, između ostalog, na području istraživanja zaraznih bolesti, zdravlja žena te u veterini. Netoksične baterije ne trebaju se nužno reciklirati. Umjesto toga, one se mogu odložiti bez ikakvog ekološkog utjecaja.

Kompanija Fuelium osnovana je 2015. godine s novcem iz vlastite uštede investitora, financiranjem od strane Repsol Foundation i sa subvencijama španjolske vlade i Europske komisije. Prema istraživačkom parku Autonomnog sveučilišta u Barceloni, baterije kompanije Fuelium „proizvode samo potrebnu količinu energije za pojedine uređaje i ne sadrže teške metale te ne štete zdravlju ljudi“.

Barbara Kalebić / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

Veliki iskorak u budućem skladištenju energije

Istraživanje američkih znanstvenika pokazuje da litij-zračne baterije ugradnjom naprednih katalizatora napravljenih od dvodimenzionalnih (2D) materijala mogu biti još učinkovitije i pohraniti do 10 puta više energije u odnosu na baterije koje sadrže tradicionalne katalizatore.

Električnim zrakoplovima protiv emisije stakleničkih plinova

Norveška državna zrakoplovna tvrtka Avinor započela je s razvojem električnih aviona za kratke, regionalne letove. Njihov je razvoj trenutno zastao u fazi izrade prototipa, a Avinor se suočio s glavna dva problema – teškim baterijama i kratkim trajanjem leta. Električni avioni se, barem zasad, u zraku mogu zadržati svega par sati.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER