Beč 6. listopada dobiva još jednu novu tramvajsku liniju
Wiener Linien | Nova tramvajska linija 27 unaprjeđuje javni prijevoz u Donaustadtu i Floridsdorfu
Nova linija povezuje 21. i 22. bečki okrug – Floridsdorf i Donaustadt – te donosi izravnu vezu za oko 20 000 dnevnih putnika uz brojne mogućnosti presjedanja na podzemnu željeznicu i S-Bahn te velik broj tramvajskih i autobusnih linija. Zahvaljujući novoj 2,4 km dugoj dionici, tramvajska linija 27 omogućuje kvalitetniji javni prijevoz i kraća putovanja od Strebersdorfa do Aspern Norda.
Od 6. listopada 2025. Floridsdorf i Donaustadt povezivat će nova tramvajska linija 27 koja će putnicima znatno skratiti vrijeme putovanja i omogućiti brojne mogućnosti presjedanja: na čak tri linije podzemne željeznice (U6, U1, U2), brojne tramvajske i autobusne linije te na S-Bahn. Linija 27 prometovat će od Strebersdorfa postojećom trasom linije 26 do ulice Prinzgasse, a odatle preko 2,4 km nove dionice uz budući zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee sve do Aspern Norda.
Nova linija 27 predstavljena je tijekom premijerne vožnje u četvrtak, 25. rujna, uz nazočnost pročelnice za planiranje i mobilnost Ulli Sime, predsjednice uprave gradskog poduzeća Wiener Linien Alexandre Reinagl te načelnika 21. i 22. okruga – Georga Papaia i Ernsta Nevrivyja.
- Nova tramvajska linija 27 počinje prometovati 6. listopada 2025. i poboljšat će javni prijevoz u Donaustadtu (22.) i Floridsdorfu (21.) © Wiener Linien | Simon Wöhrer
„Nakon što smo početkom rujna otvorili liniju 12, dana 6. listopada u redoviti promet puštamo još jednu novu tramvajsku liniju, povezujući dva bečka okruga koja ubrzano rastu i snažno se razvijaju. Linija 27 u dužini od 13,5 kilometara, od čega se 2,4 kilometra odnose na novoizgrađenu dionicu, osigurava vezu na tri linije podzemne željeznice i S-Bahn. Posebno sam ponosna što smo u skladu s našim motom „Raus aus dem Asphalt“ uz budući zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee već posadili 300 stabala i izgradili 800 metara dugu zelenu tramvajsku prugu. Također, uz novu tramvajsku liniju proteže se i nova dvosmjerna biciklistička staza duga 1,8 kilometara i vodi sve do Seestadt Asperna“, rekla je Ulli Sima.
Klimatski prilagođena mobilnost i urbano planiranje
Linija 27 povezuje klimatski svjesno urbanističko planiranje s ekološki prihvatljivom mobilnošću: razvojna područja Berresgasse i Heidjöchl od samog početka dobivaju izravnu, kvalitetnu vezu na mrežu javnog prijevoza. Nakon završetka izgradnje novih gradskih četvrti, novu tramvajsku liniju moći će koristiti ukupno 34 000 stanovnika.
Nova linija predstavlja snažan poticaj za razvoj grada koji ima jednu od najvećih tramvajskih mreža na svijetu i stalno je proširuje, ulažući u suvremenu i pristupačnu održivu mobilnost.
- Trasa nove tramvajske linije 27 © Wiener Linien
Šest novih stajališta i 120 metara dugačak most
Od ukupno 28 stajališta, šest je novoizgrađeno. Nova trasa uz stajališta Berresgasse, Scheedgasse, Stemolakgasse, Schukowitzgasse, Aspern Nord/Mayrederbrücke i Aspern Nord u velikoj je mjeri neovisna o automobilskom prometu i stoga osobito pouzdana.
„S linijom 27 širimo bečku tramvajsku mrežu snažnom vezom koja će s daljnjom izgradnjom novih gradskih četvrti u budućnosti svakodnevno prevoziti oko 20 000 putnika na ekološki prihvatljiv način. Posebno nam je važno da ne stvaramo samo nove trase, već i da dodatno povećamo kvalitetu i pouzdanost u mreži javnog prijevoza. Zajedno s linijom 26 u špicama možemo ponuditi interval od čak 3,5 minute“, izjavila je Alexandra Reinagl, predsjednica Uprave Wiener Linien.
Od ponedjeljka do petka tramvaji će na novoj liniji u jutarnjim satima polaziti u razmaku od 6,5 minuta, a poslijepodne svakih 7,5 minuta.
Na sjeveru linija 27 vozi do metro stanice U6 Floridsdorf i dalje do U1 Kagraner Platz, odakle vožnja do stanice U2 Aspern Nord traje samo oko 17 minuta. Na novom čvorištu javnog prijevoza sada se susreću podzemna željeznica, prigradska željeznica, autobusi i tramvaji. Posebnost nove linije je novoizgrađeni most dužine 120 metara i širine oko 15 metara u četvrti Aspern Nord.
- Vizualizacija: Početna i završna stanica linije 27 na Trgu Nelsona Mandele u Donaustadtu / Zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee © Marina Mohr
Zeleni bulevar i 800 metara zelene tramvajske pruge
Središnji dio nove tramvajske trase je budući zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee bez automobilskog prometa i namijenjen isključivo korisnicima javnog prijevoza, pješacima i biciklistima. Linija 27 ovdje prolazi 800 metara dugom zelenom tramvajskom prugom, dok biciklisti koriste odvojenu dvosmjernu biciklističku stazu do bečke gradske četvrti Seestadt Aspern – biciklističku vezu od popularnog kupališta Hirschstetten do „grada budućnosti“.
Uz trasu je već posađeno 300 novih stabala koja nadopunjuju klimatski prilagođeni dizajn i pružaju hlad tijekom vrućih ljetnih dana. Osim toga, nova tramvajska linija 27 omogućit će potencijalno smanjenje emisija CO₂ do 1600 tona godišnje.
Stjepan Felber | Ekovjesnik