Beč 6. listopada dobiva još jednu novu tramvajsku liniju

Wiener Linien | Nova tramvajska linija 27 unaprjeđuje javni prijevoz u Donaustadtu i Floridsdorfu

Nova linija povezuje 21. i 22. bečki okrug – Floridsdorf i Donaustadt – te donosi izravnu vezu za oko 20 000 dnevnih putnika uz brojne mogućnosti presjedanja na podzemnu željeznicu i S-Bahn te velik broj tramvajskih i autobusnih linija. Zahvaljujući novoj 2,4 km dugoj dionici, tramvajska linija 27 omogućuje kvalitetniji javni prijevoz i kraća putovanja od Strebersdorfa do Aspern Norda.

Od 6. listopada 2025. Floridsdorf i Donaustadt povezivat će nova tramvajska linija 27 koja će putnicima znatno skratiti vrijeme putovanja i omogućiti brojne mogućnosti presjedanja: na čak tri linije podzemne željeznice (U6, U1, U2), brojne tramvajske i autobusne linije te na S-Bahn. Linija 27 prometovat će od Strebersdorfa postojećom trasom linije 26 do ulice Prinzgasse, a odatle preko 2,4 km nove dionice uz budući zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee sve do Aspern Norda.

Nova linija 27 predstavljena je tijekom premijerne vožnje u četvrtak, 25. rujna, uz nazočnost pročelnice za planiranje i mobilnost Ulli Sime, predsjednice uprave gradskog poduzeća Wiener Linien Alexandre Reinagl te načelnika 21. i 22. okruga – Georga Papaia i Ernsta Nevrivyja.

  • Nova tramvajska linija 27 počinje prometovati 6. listopada 2025. i poboljšat će javni prijevoz u Donaustadtu (22.) i Floridsdorfu (21.) © Wiener Linien | Simon Wöhrer

„Nakon što smo početkom rujna otvorili liniju 12, dana 6. listopada u redoviti promet puštamo još jednu novu tramvajsku liniju, povezujući dva bečka okruga koja ubrzano rastu i snažno se razvijaju. Linija 27 u dužini od 13,5 kilometara, od čega se 2,4 kilometra odnose na novoizgrađenu dionicu, osigurava vezu na tri linije podzemne željeznice i S-Bahn. Posebno sam ponosna što smo u skladu s našim motom „Raus aus dem Asphalt“ uz budući zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee već posadili 300 stabala i izgradili 800 metara dugu zelenu tramvajsku prugu. Također, uz novu tramvajsku liniju proteže se i nova dvosmjerna biciklistička staza duga 1,8 kilometara i vodi sve do Seestadt Asperna“, rekla je Ulli Sima.

Klimatski prilagođena mobilnost i urbano planiranje

Linija 27 povezuje klimatski svjesno urbanističko planiranje s ekološki prihvatljivom mobilnošću: razvojna područja Berresgasse i Heidjöchl od samog početka dobivaju izravnu, kvalitetnu vezu na mrežu javnog prijevoza. Nakon završetka izgradnje novih gradskih četvrti, novu tramvajsku liniju moći će koristiti ukupno 34 000 stanovnika.

Nova linija predstavlja snažan poticaj za razvoj grada koji ima jednu od najvećih tramvajskih mreža na svijetu i stalno je proširuje, ulažući u suvremenu i pristupačnu održivu mobilnost.

  • Trasa nove tramvajske linije 27 © Wiener Linien 

Šest novih stajališta i 120 metara dugačak most

Od ukupno 28 stajališta, šest je novoizgrađeno. Nova trasa uz stajališta Berresgasse, Scheedgasse, Stemolakgasse, Schukowitzgasse, Aspern Nord/Mayrederbrücke i Aspern Nord u velikoj je mjeri neovisna o automobilskom prometu i stoga osobito pouzdana.

„S linijom 27 širimo bečku tramvajsku mrežu snažnom vezom koja će s daljnjom izgradnjom novih gradskih četvrti u budućnosti svakodnevno prevoziti oko 20 000 putnika na ekološki prihvatljiv način. Posebno nam je važno da ne stvaramo samo nove trase, već i da dodatno povećamo kvalitetu i pouzdanost u mreži javnog prijevoza. Zajedno s linijom 26 u špicama možemo ponuditi interval od čak 3,5 minute“, izjavila je Alexandra Reinagl, predsjednica Uprave Wiener Linien.

Od ponedjeljka do petka tramvaji će na novoj liniji u jutarnjim satima polaziti u razmaku od 6,5 minuta, a poslijepodne svakih 7,5 minuta.

Na sjeveru linija 27 vozi do metro stanice U6 Floridsdorf i dalje do U1 Kagraner Platz, odakle vožnja do stanice U2 Aspern Nord traje samo oko 17 minuta. Na novom čvorištu javnog prijevoza sada se susreću podzemna željeznica, prigradska željeznica, autobusi i tramvaji. Posebnost nove linije je novoizgrađeni most dužine 120 metara i širine oko 15 metara u četvrti Aspern Nord.

  

  • Vizualizacija: Početna i završna stanica linije 27 na Trgu Nelsona Mandele u Donaustadtu / Zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee © Marina Mohr

Zeleni bulevar i 800 metara zelene tramvajske pruge

Središnji dio nove tramvajske trase je budući zeleni bulevar Hirschstettner Hauptallee bez automobilskog prometa i namijenjen isključivo korisnicima javnog prijevoza, pješacima i biciklistima. Linija 27 ovdje prolazi 800 metara dugom zelenom tramvajskom prugom, dok biciklisti koriste odvojenu dvosmjernu biciklističku stazu do bečke gradske četvrti Seestadt Aspern – biciklističku vezu od popularnog kupališta Hirschstetten do „grada budućnosti“.

Uz trasu je već posađeno 300 novih stabala koja nadopunjuju klimatski prilagođeni dizajn i pružaju hlad tijekom vrućih ljetnih dana. Osim toga, nova tramvajska linija 27 omogućit će potencijalno smanjenje emisija CO₂ do 1600 tona godišnje.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Kvalitetna biciklistička infrastruktura utječe na porast broja bečkih biciklist(ic)a

Otkako je odlučno pokrenuo svoju biciklističku ofenzivu Beč ima više biciklističkih staza nego ikada prije – od 2021. godine izgrađeno je punih 70 kilometara novih staza u koje je uloženo gotovo 130 milijuna eura! Ulaganjem u proširenje mreže biciklističkih staza raste i broj biciklist(ic)a pa ih je u cijelom gradu tako prošle godine izbrojeno čak 11,4 milijuna.

Prvog dana rujna u Beču počinje prometovati nova tramvajska linija 12

Nova tramvajska linija u ukupnoj dužini od 7,2 kilometra povezuje četiri bečka okruga i omogućuje presjedanja na druge linije javnog prijevoza, posebice na linije podzemne željeznice U1, U4 i U6 – ubuduće i na U5. Kraća putovanja, brže vožnje i još više održive mobilnosti za Beč.

Bečki tim pobjednik Svjetskog prvenstva vozača tramvaja, zagrebački ZET-ovci na posljednjem mjestu

Nakon više od 15 godina održavanja, Europsko prvenstvo vozača tramvaja (European Tramdriver Championship) preraslo je u Svjetsko prvenstvo vozača tramvaja (TDWC). U subotu, 13. rujna 2025., u Beču se okupilo 25 natjecateljskih timova iz cijelog svijeta kako bi pokazali svoje vještine, a pobjedu su pred brojnom publikom ispred bečke Gradske vijećnice odnijeli domaćini – točnije, Elisabeth Urbanitsch i Florijan Isaku, vozači bečkog prijevoznika Wiener Linien.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER